



BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER
Denne personvernerklæringen inkluderer informasjon om hvordan NFC Norway Fried Chicken gatekjøkken samler inn og bruker dine personopplysninger på våre nettsider (nfchicken.no) og i våre interne systemer. Erklæringen inneholder opplysninger som du har krav på å informeres om i henhold til personvernforordningen (GDPR). Dette inkluderer hvordan vi samler inn dine opplysninger fra vår webside og via våre databehandlingsleverandører.
Det er frivillig for besøkende på vår nettside å oppgi sine personopplysninger i forbindelse med tjenester, for eksempel ved mat bestilling online, fylle inn kontakt skjema, forespørsel om pristilbud, bestille catering og mer. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte bruker.
De eneste dataene NFC gatekjøkken lagrer via nettsiden, som er driftet via wix.com, er bruksmønster fra IP som innhentes via Google Analytics.
Wix er vår databehandler når det gjelder matbestilling online. Wix sitt nettsted www.wix.com, Wix Apps og vår egen nettside samler inn opplysninger fra de bestillinger som gjøres direkte på disse sidene, samt på de bestillinger som vi legger inn manuelt. Wix håndterer også alle registrerte tilleggsdata som vi legger inn på den enkelte bestilling. Wix samler også informasjon relatert til hvordan du bruker tjenestene våre, inkludert hvordan du samhandler med programvaren vår (inkludert, men ikke begrenset til, klikk, sidevisninger, søk og trinn som er tatt for å fullføre handlinger). Det er kun NFC gatekjøkken og Wix som har tilgang til opplysningene som samles inn. En egen databehandleravtale mellom partene regulerer hvilken informasjon leverandøren har tilgang til og hvordan den skal behandles. Data som vi registrerer ligger på servere innenfor EU sine landområder. Ytterligere informasjon finnes på https://support.wix.com/en/article/creating-a-privacy-policy
INFORMASJONSKAPSLER/COOKIES
Vi bruker også informasjonskapsler (cookies) som er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du leser en nettside. Disse brukes vanligvis til å forbedre din brukeropplevelse når besøker websiden vår, www.nfchicken.no. Om du ønsker å unngå bruk av informasjonskapsler kan du stille inn din nettleser til å ikke akseptere disse. Se nettleserens hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at dersom du velger å utelukke informasjonskapsler, kan noen av funksjonene på www.nfchicken.no slutte å fungere.
ANALYSE
Grunnen til at vi legger informasjonskapsler på din maskin, er at vi skal kunne samle inn anonymiserte opplysninger om besøkende på www.nfchicken.no til analyse. Formålet med dette er å samle inn statistikk som kan brukes for å videreutvikle og forbedre nettstedet www.nfchicken.no. Eksempler på denne type data er: antall som besøker siden, hvordan siden blir brukt, hvor lenge besøket varer, hvilken nettside brukerne kommer fra, hvilke nettlesere som benyttes, forlatte handlekurv, hvor mange gjentatte bestillinger av samme kunde. Vi samler ikke inn informasjon som kan spores tilbake til deg som bruker.
SPØRREUNDERSØKELSER
NFC bruker Wix til å gjennomføre en spørreundersøkelse etter nettsidebesøk. Dette er for å få en tilbakemelding på dine opplevelser som gjest hos oss. Vi ønsker å kvalitetssikre at våre gjester har fått den opplevelsen og kvalitet som forventes av oss. NFC vil ikke dele disse opplysningene med andre eller en tredjepart eller bruke opplysningene til andre formål enn det som er angitt.
E-POST, KONTAKT SKJEMA, BRUKERPROFIL OG TELEFON
NFC benytter e-post, kontakt skjema og telefon som en del av det daglige arbeidet for å oppfylle tilsynets lovpålagte oppgaver etter personopplysningslov. Avdelingsleder i avdelingen der e-posten eller telefonsamtalen mottas har det daglige ansvaret for behandlingen av personopplysninger i denne sammenheng. Relevante opplysninger som fremkommer av telefonsamtaler og e-postutveksling som skjer som en del av en bestilling journalføres i vårt gatekjøkken management system som er wix restaurant , wix forums og wix kontakt. Disse opplysningene behandles konfidensielt og etter de regler og roller som vi har satt opp internt på den enkelte ansatte. Når du lager brukerprofill og bestiller mat eller melder deg på et event eller sender oss en epost eller andre arrangement i vår regi, lagres informasjon du gir oss, til bruk for administrasjon og for å ta inn eventuelle deltakeravgift. Via wix restaurant sendes det i forkant av et forhåndsbestilt restaurantbesøk også ut en påminnelsesmail. Via wix restaurant sendes det et varsel når kunder bestiller mat også ut en påminnelsesmail. Via wix kontakt sendes det et varsel når kunder kontakter oss via kontakt skjema, eller sender tilbudsforespørsel om catering.
Noen av våre medarbeidere benytter i tillegg e-post og SMS og wix appen der vi kan kommunisere med våre kunder for å håndtere bestillinger og leveringer, dette er for å levere våre tjenester raskere. Disse informasjonen er kryptert og er kun håndtert av våre ansatte. Informasjonen blir ikke delt med noen og det blir en gjennomgang hvert år hvor vi sletter unødvendige eposter og meldinger fra kunder.
PARTENE
Selger er NFC, NORWAY FRIED CHICKEN, Pellygata 72c, norwayfriedchicken@outlook.com, 405-34-567, Org. Nr. 923328319 MVA, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
BETALINGEN VED HENTING/LEVERING
Selgeren kan kreve betaling for maten fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som maten hentes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved henting av maten. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
LEVERING
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt maten.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal kunden kontakte levering tjeneste der bestillingen ble foretatt. Hvis bestillingen er foretatt på Fodora skal kunden åpne en sak og penger blir tilbakebetalt. Det samme gjelder for Wolt, hvis bestillingen er foretatt på Wolt skal kunde kontakte levering tjeneste Wolt. Kunden kan få 10% rabatt eller penger tilbake dersom maten ikke blir levert. Maten skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
HJEMLEVERING
Vi tilbyr hjemlevering tjeneste til våre kunder. Hjemleveringen blir overtatt av Foodora og Wolt. Kunden kan bestille vår mat på nettside til Foodora og Wolt og fulføre betalingen på deres nettside.
KORTBETALING
Når du betaler med kort på våre nettside nfchicken.no er det ikke mulig for oss å se hele kortnummer i våre systemer. Vårt firma er vert på Wix.com-plattformen. Wix.com gir oss nettplattformen som lar oss selge produktene og tjenestene våre til deg. Dataene dine kan lagres gjennom Wix.coms datalagring, databaser og de generelle Wix.com-applikasjonene. De lagrer dataene dine på sikre servere bak en brannmur. Alle direktebetalingsporter som tilbys av Wix.com og brukes av selskapet vårt Norway Fried Chicken, overholder standardene satt av PCI-DSS som administreres av PCI Security Standards Council, som er en felles innsats av merker som Visa, MasterCard, American Express og Discover. PCI-DSS-krav bidrar til å sikre sikker håndtering av kredittkortinformasjon av restauranten vår og dens tjenesteleverandøre
ANGRERETT
Kjøperen kan angre kjøp av maten på vår nettside innen 24 timer. Dersom fristen ender på en lørdag. helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Ved angret kjøp kan kunden få velge en anen meny eller får betalt penger tilbake.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 24 timer fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
-
Ved kjøp av mat vil angrefristen løpe fra dagen etter maten er hentet\mottatt.
-
Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske mat, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
-
Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 30 dager etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 30 dager, utløper angrefristen likevel 24 timer etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere maten, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt maten fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at maten er sendt tilbake.
Mangel ved maten - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved maten som er bestilt eller noen deler av meny må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 24 timer. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest 24 timer etter at kjøper overtok maten.
Dersom maten eller meny som er bestilt har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve 10% prisavslag, eller få en ekstra mat/ meny.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom maten ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom maten som ble bestilt ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger NFC Norway fried chicken innen rimelig tid, jf. punkt (Angrerett) og (Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist). Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
VÅRT ANSVAR
NFC er behandlingsansvarlig for behandling av alle personopplysninger du gir oss for å gjennomføre bestilling av, mat online, bestilling av selskap, og andre selskap arrangementer i vår restaurant og nettside. De som er registrert i våre systemer har rett på innsyn i egne personopplysninger. De har også rett til å be om at uriktige, ufullstendige eller opplysninger blir rettet, slettet eller supplert.
ENDRING I VÅR PERSONVERNERLÆRING
NFC forbeholder seg retten til å endre denne personvernerklæringen. Hvis endringene vi gjør er betydelige, vil vi sende deg et varsel på epost såfremt du har gitt oss ditt samtykke til å gjøre dette. Dersom du har noen kommentarer, spørsmål eller er misfornøyd med måten personopplysningene dine er behandlet på, kan du i første omgang kontakte oss på e-post: norwayfriedchicken@outlook.com Er du fortsatt misfornøyd etter å ha tatt kontakt med oss kan du henvende deg direkte til tilsynsmyndighetene i Norge som er Datatilsynet, her er siden deres datatilsynet.no


